Lions zijn mensen die zich belangeloos inzetten om lokaal en wereldwijd anderen te helpen die hulp nodig hebben, waarin niet door de reguliere kanalen wordt voorzien.

Mensen die Lion worden staan over het algemeen zelfstandig en zelfbewust in het leven en zijn graag bereid zich onbaatzuchtig in te spannen voor het goede doel. Dat doen ze bij voorkeur op vriendschappelijke basis met mensen van uiteenlopende beroepsgroepen. Door kennis te nemen van elkaars achtergrond en invalshoek bewijzen ze elkaar onderling ook een dienst.
De drie kernwaarden van de Lions zijn externe hulp, zelfontplooiing en vriendschap.

Lions Club Zuid-Oost Veluwe is onderdeel van de internationale Lions organisatie. In Lionsclubs werken mensen uit de lokale gemeenschap samen op vriendschappelijke en vrijwillige basis samen om hulp te bieden daar waar dat nodig is.

Lionsclubs bepalen zelf de doelen die ze willen ondersteunen en de wijze waarop ze uitvoering geven aan ondersteuning. Lionsclubs handelen vanuit het motto “We Serve”.

Lionsclub Zuid-Oost Veluwe is op 28 maart 1969 opgericht als mannenclub. Wij zijn een levendige club waar vriendschapsbanden sterk zijn. We hebben een jaarprogramma waarin we diepgang willen brengen door een bepaald onderwerp te behandelen en hiervoor sprekers uit te nodigen of door een bedrijfsbezoek te brengen.

Iedere eerste donderdag van de maand komen wij bij elkaar om te vergaderen en te brainstormen hoe, waar en hoeveel wij ons gaan inzetten voor de diverse goede doelen in het lopende Lions jaar.

Wat zijn wij niet?

Een groep oudere heren in driedelig grijs, die in diepe lederen fauteuils met een glas in de ene hand en een sigaar in de andere hand, hun zakelijke besognes bespreken en af en toe de portemonnee trekken voor een goed doel.

Wat zijn wij wel?

Een groep van een kleine 20 vlotte en actieve leden tussen de 28 en 80 jaar oud, die al meer dan 150 leuke activiteiten hebben georganiseerd en mooie bedragen hebben kunnen doneren aan goede doelen.

Ben je geïnteresseerd in een lidmaatschap van onze club? Neem dan contact met ons op voor meer informatie. Je ontvangt dan na een gesprek met een of twee van onze leden een vrijblijvende uitnodiging om een clubavond van ons bij te wonen.

De Lions organisatie

Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen Lions.  Elke Lion is lid van een Lionsclub, waarvan er wereldwijd 46.000 zijn.

Elke Lionsclub is lid van:

• een district (Nederland telt 6 districten)
  • het multiple district (Nederland is Multiple district 110)
  • Lions Clubs International.

Elke Lionsclub mag stemmen op de algemene ledenvergadering van het district (districtsconventie), het Multiple district (de nationale conventie) en Lions Clubs International (de internationale conventie).
Wat op de internationale conventie besloten wordt is bepalend voor alle Lions wereldwijd. Door het lidmaatschap van de Lions te aanvaarden geef je aan dat je je daarnaar zult gedragen.

Contributies

Elke Lion betaalt per jaar contributie buiten zijn/haar club om, die als volgt is opgebouwd:

Contributie MD110 circa € 30,50 - besluit Nationale Conventie
Contributie Lions Clubs International circa € 32,00 - besluit Internationale Conventie
Contributie District  circa € 18,00 - besluit districtsconventie
Bijdrage aan LCIF  € 5,00 - besluit Nationale Conventie
Bijdrage aan Stichting Hulpfonds € 2,00 - besluit Nationale Conventie
Bijdrage aan Stichting Jeugduitwisseling € 5,00 - besluit Nationale Conventie

De contributies zorgen ervoor dat de organisatiekosten vande Lions uit eigen middelen worden betaald, zodat de kosten die voor goede doelen gemaakt worden niet ten koste gaan van de opbrengsten voor het goede doel.

Test2